"НЕКА ХРАНАТА БЪДЕ ВАШЕТО ЛЕКАРСТВО, И ЛЕКАРСТВОТО БЪДЕ ВАШАТА ХРАНА" ХИПОКРАТ

събота, 17 февруари 2018 г.

ГОЛЯМА БЪРЗА ПЪРЛЕНКА
9 БПВ

нахут накиснат 360гр.                            9 БВ
белтъци 6 бр.                                          3 БП
извара 300гр. по етикет                         6 БП
1 бакпулвер, сол, червен пипер, чубрица, лют пипер, самардала, шарена сол, сирене, кисело мляко 100гр. сусам

Нахута е предварително накиснат във вода за 24 часа, мери се след накисване. 
Включвам фурната да загрява, докато приготвям тестото :)
Нахута се пасира с белтъците и киселото мляко до фина смес. Аз ползвам нутри булет, но става и с други уреди. Мелете на два пъти, не претоварвайте уредите. Прибавят се бакпулвера и солта ( трябва да предвидите , че ще поръсите от горе със самардала и шарена сол, и в тях също има сол, внимавайте да не пресолите ) и изварата. Сместа се разбърква добре, и се изсипва в тавата. Аз ползвам голяма правоъгълна тава 35/22 , целта ми е да стане по тънак блата, и по големи парчетата. След като изсипя тестото в тавата, (между другото, много лесно се изравнява, като блъснеш тавата няколко пъти здраво в плота :))),  поръсвам тестото с подправките, не ги пестете, става много вкусно, сусам поръсих леко за да не го броя, само така за вкус.
Пекох във вече загрялата на макс фурна, за 20 минути. Майка ми ме е учила да пека печивата на висока температура, баба ми печеше хляба на пещ, там температурата е много висока, по фурните също се пече на висока температура, затова в моите рецепти се пече на макс :)
След като извадих пърленката, то не е много пърленка, но се чудех как да кръстя поредния солен кекс :), и настъргах леко сиренце, което също не броя, защото е само за подправка, и няма дори блок. Това е, стана много вкусно, и си заслужава да се направи :)




         

Няма коментари:

Публикуване на коментар