"НЕКА ХРАНАТА БЪДЕ ВАШЕТО ЛЕКАРСТВО, И ЛЕКАРСТВОТО БЪДЕ ВАШАТА ХРАНА" ХИПОКРАТ

събота, 31 март 2018 г.

КАРТОФЕНИ МЕЧЕТА
9 БПВМ
ВСЯКО МЕЧЕ Е 1 БПВМ

нахут суров накиснат 240гр.             6 БВ
картофи 150гр.                                   3 БВ
яйца/белтъци                                      3 БП
млада гауда 90гр.                               3 БП
сирене по етикет                                3 БП
бакпулвер, сол, 2-3 с.л. кисело мляко, магданоз, чубрица и др.подправки по желание

Понеже гаудата и сиренето са мазни, в случая смятам че мазнините идват от тях, ако ползвате нискомаслени продукти, допълнително си балансирайте блоковете мазнина.   
Писала съм яйца/белтъци, за да може всеки да си прецени какво да ползва. За новаците - едно яйце се равнява на два белтъка. Аз ги правя предимно само с белтъци, или с едно яйце и 4 белтъка, в зоната се съобразяваме с консумацията на кокошите жълтъци, заради арахидоновата киселина, и аз предпочитам да си хапвам полагащите ми се жълтъци на омлети :) 
Нахута се накисва във вода за 24 часа. Мери се след накисване, по 40 гр. за БВ. За да получите 40гр. накиснат нахут, трябва да сложите да си кисне около 20гр. Вдига си грамажа почти двойно, според сорта, затова се застраховайте малко.
Картофа режа на малки кубчета. Накиснатия нахут смилам с яйцата. Аз ползвам нутрибулет, но става и с блендер, и с чопър. Ако ползвате чопър, не слагайте всички яйца или белтъци, при работа с чопър течността трябва да е по малко, иначе нахута не може да се смели.
Към смления нахут прибавям нарязания картоф, настъргания кашкавал, натрошеното сирене и другите съставки. Разбърквам сместа, и разпределям в девет силиконови формички. Добре е да са по разляти, за да се опекат по лесно. Също може да се опече и в тава, като солен кекс. Пека на 250гр. за около 25 мин, без вентилатор, защото моята фурна е стара и няма вентилатор :)

Създадох тази рецепта за незонуващата част от семейството ми. Реших да ги приобщавам към зоната докато им гостувах :) Много харесаха мечетата ми, правех по доза всеки ден, но уви, зоната им беше до там :) Препоръчвам ви да ги направите един път без подправки, само със сол, много са вкусни, с магданоз и чубрица си имат вкус на картофени кюфтета :) 
Добър апетит!






       

Няма коментари:

Публикуване на коментар